Docente: Lorenzo Nigro
Tirocinio A2
a.a.: 2021/2022 - anno di corso: 2
Settore NO-SSD - CFU 2 - Semestre II - Codice AAF1501
Attività di documentazione grafica, fotografica, digitale; 2 settimane di scavo archeologico; ricognizione; rilievo; gestione database; sito internet; Archaeological Webstorage; escursioni e visite guidate; attività museale di conservazione e catalogazione; disegno ceramico e dei reperti; schedatura; editing di testi e immagini; pannellistica; archaeological house managing; European Projects implementazione; surfacing.

Photographical, drawing, and digital documentation; 2 weeks archaeological excavation; survey; database management; web site; Archaeological Webstorage; visits and guided tours; museum activities including conservation and catalogue; pottery and objects drawings; recording of archaeological items; editing of texts and images; site presentation; archaeological house managing; European Projects implementation and surfacing.

Obiettivo specifico è quello di consentire allo studente di coadiuvare le sue conoscenze storiche con quelle più specifiche per l'inserimento nel futuro mondo del lavoro.

The specific aim is to enable the student to assist him with the more specific knowledge for inclusion in the future world of work.
- Tirocinio
Rich text editor, valutazione_m, press ALT 0 for help.
Per conseguire l’idoneità occorre aver frequentato e aver partecipato attivamente a tutte le fasi del tirocinio, dimostrando di aver compreso la logica della documentazione e le tecniche, autonomia nello svolgimento delle varie attività e di aver acquisito le abilità e le competenze previste.

To achieve eligibility attendance is mandatory; it is also necessary to have actively participated in all stages of the internship, demonstrating that he understood the logic of documentation and techniques, autonomy in carrying out the various activities and having acquired skills and key competences.

Il tirocinio non prevede testi
Internship does not include texts