Informazioni esame Inglese 2 - Lingue orientali

I testi da tradurre sono i seguenti:

Issues in Translation Studies, by J. Munday, in The Routledge Companion to Translation Studies, edited by J. Munday, Routledge 2009, pp. 1-11 (paragraphs 1 to 1.4 included)

Pride & Prejudice, J. Austen (1813)

Pygmalion, G. B. Shaw (1913)

The Bold and the Beautiful (puntata n. 6547).

Gli studenti possono scegliere di tradurre due dei testi, che dovranno essere preceduti da un commentary e andranno a formare un translation portfolio, di cui si discuterà durante l'esame orale. Gli studenti possono preparare una presentazione Power Point (approfondendo un argomento a scelta fra quelli trattati) da esporre durante l'esame.

The texts to be translated are as follows:

Pride & Prejudice, J. Austen (1813)

Pygmalion, G. B. Shaw (1913)

The Bold and the Beautiful (6547).

Students may choose to translate two of the texts, which must be preceded by a commentary and will form a translation portfolio, which will be discussed during the oral examination. Students may prepare a Power Point presentation (exploring a topic of their choice) to be presented during the examination.

Venerdì, 27 Maggio, 2022
Sabato, 27 Maggio, 2023